Microgeographies, Chapter III: Toi et tes Épaves (synopsis)

Microgeographies, Chapter III: Toi et tes Épaves (synopsis). The reuse of a deserted office, the rehabitation of an abandoned loft, the revivification of the ancient ruins of Artemis Agrotera’ site through the therapeutical use of art performance by artists and the local community, the opening for one night of the historical bookshop of Estia and other microspots of abandonment are presented by the architect Hariklia Hari in a dispersed territorial narration project through microexhinbitions, actions, installations and performances. The third chapter of the ongoing territorial project of Microgeographies is realised with the collaboration of artists, architects, political scientists, writers, local communities and entities and independent art schemes. The work of the participating artists and architects forms the body of every “chapter”. Whether it is about autoorganization and solidarity or the poetics of everydaylife or other spacial issues, the story is narated by us all, in situ, and it is what we experience. What, in our turn, we will reciprocate towards the environment, in a psychodynamic relationship with it.

Participating artists and architects >> Site: Office>> Irini Bachlitzanaki, Stelios Karamanolis,  Christos Kotsoulas (Capten),  Caroline May, Giorgos Papadatos,  Io Pashou, Angela Svoronou,  Yiannis Theodoropoulos, Katerina Zafeiropoulou, Angelos Skourtis >> Site: Loft>> Mihalis Kyriazis, Nikos Papadopoulos, Io Pashou, Angela Svoronou, Angelos Skourtis >> Site: Former Bookshop of Estia>> Nikos Anastasopoulos, Angelos Skourtis >> Site: Artemis Agrotera, Mets >> Nikos Stathopoulos, Katerina Velliou >> Site: Deserted house, Ilissia >> Rika Krithara, Manolis Oikonomou

Microgeographies’ Concept, design: Hariklia Hari >>Organised by Nonplan.gr

Microgeographies′ Texts, photos and drawings (unless otherwise mentioned)                                 © Hariklia Hari, 2013

>>(Greek)<<

Μικρογεωγραφίες III: Εσύ και τα Ερείπιά σου_._._ Microgeographies III: Toi et tes Épaves[i]

 [i] Les Épaves, Συλλογή ποιημάτων του Charles Baudelaire, 1866. Συνήθως μεταφράζεται ως «συντρίμια»

Κεφάλαιο ΙΙΙ (Περίληψη).  Η επαναχρησιμοποίηση ενός έρημου γραφείου, η επανακατοίκηση ενός εγκαταλελειμμένου δώματος, η    αναζωογόνηση του τόπου της Αρτέμιδος Αγροτέρας μέσα από τη θεραπευτική χρήση της καλλιτεχνικής και κοινωνικής δράσης, το άνοιγμα για ένα βράδυ του ιστορικού βιβλιοπωλείου της Εστίας και άλλοι μικρό-τοποι ερήμωσης παρουσιάζονται σε ένα έργο εδαφικής αφήγησης, μέσα από (μικρό) εκθέσεις, δράσεις και επιτόπια έργα. Το τρίτο κεφάλαιο του εν εξελίξει έργου των Μικρογεωγραφιών πραγματοποιείται με τη συμμετοχή καλλιτεχνών, αρχιτεκτόνων, πολιτικών επιστημόνων, συγγραφέων, τοπικών κοινοτήτων και ανεξάρτητων θεσμών τέχνης.                                                                                                                                                                         (Το Κεφάλαιο ΙΙΙ χωρίζεται σε 3 υποενότητες)

 (ενότητα 1η)                                                                                                                                               Δύο «ασήμαντοι», κλειστοί χώροι που συνδέονται με 2 μικρές «οικογενειακές» ιστορίες, βρίσκονται στο επίκεντρο της ιστορίας μας: ένα ισόγειο πρώην γραφείο της Χαρίκλειας Χάρη (περιοχή Ιλίσσια) και ένα δώμα του Μιχάλη Κυριαζή(περιοχή Πατησίων-Πολυτεχνείο). Οι ιδιοκτήτες ζητούν από τους εαυτούς τους και από φίλους και συνεργάτες εικαστικούς καλλιτέχνες και συγγραφείς, την συνεργασία τους για την κατανόηση, την αποδοχή της εγκατάλειψης των τόπων τους. Η τέχνη, ο σεβασμός, η κατανόηση, η αποδοχή και η αγάπη ίσως βάζουν τις βάσεις για την ανοικοδόμηση. Θα το δούμε μέσα στους επόμενους δύο μήνες, μέσα από τη συνεργασία ανθρώπων, έργων, τόπων.

Τόπος:Γραφείο                                                                                                                                                             Συμμετέχουν με επιτόπια γλυπτά, σχέδια, φωτογραφίες, γκράφιτι και κείμενα οι: Κατερίνα Ζαφειροπούλου, Γιάννης Θεοδωρόπουλος, Στέλιος Καραμανώλης, Χρήστος Κωτσούλας (Capten), Caroline May, Ειρήνη Μπαχλιτζανάκη, Γιώργος Παπαδάτος, Ηώ Πάσχου, Αγγελική Σβορώνου, Άγγελος Σκούρτης, Θεόφιλος Τραμπούλης και Orco.                           Τόπος: Δώμα                                                                                                                                         Συμμετέχουν με σχέδια, φωτογραφίες και κείμενα οι: Νίκος Παπαδόπουλος, Ηώ Πάσχου, Αγγελική Σβορώνου, Άγγελος Σκούρτης.

(ενότητα 2η) Έρημοι τόποι ενεργοποιούνται προσωρινά, φευγαλέα, μέσα πό επιτόπιες δράσεις. Συμμετέχουν με κείμενα, περφόρμανς και εικαστικά έργα οι: Νίκος Αναστασόπουλος,Κατερίνα Βέλλιου, Γιώργος Ιατρού, Ρίκα Κριθαρά, Άγγελος Σκούρτης, Νίκος Σταθόπουλος

Τόπος : (πρώην) Βιβλιοπωλείο της Εστίας.                                                                                          Ο καλλιτέχνης Άγγελος Σκούρτης παρουσιάζει την ποιητική περφόρμανς με τίτλο «Συχνά οι Δεσποινίδες της Αβινιόν έβλεπαν την Τραβιάτα» στο κλειστό πλέον βιβλιοπωλείο της Εστίας. Όπως χαρακτηριστικά γράφει ο αρχιτέκτονας Νίκος Αναστασόπουλος, Ο Άγγελος Σκούρτης χορογραφεί σε αυτό τον χώρο μία ιδιαίτερη ποιητική και καλλιτεχνική εμπειρία. Η παρουσία των καλεσμένων απαιτεί συμμετοχή σε μία χορογραφία. Τα βιβλία του βιβλιοπωλείου κείτονται στο έδαφος ως νησίδες ανάμεσα στις οποίες με πολύ σεβασμό οργανώνουμε τις κινήσεις μας. (Η δράση πραγματοποιήθηκε στις 31 Οκτωβρίου, 21:00.

(Επόμενοι τόποι δράσεων για το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο 2013 >> Προαύλιος χώρος Αρτέμιδος Αγροτέρας στο Μετς, Έρημο κτίριο Στενών Πόρτας 6 στα Ιλίσσια)

(ενότητα 3η)

Συνάντηση στην ΑΣΚΤ. Με αφετηρία την αποερειπιοποίηση και επανάχρηση του συγκεκριμένου τόπου ως συνόλου κτιρίων της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, μέσα από συλλογικές διαδικασίες, θα παρουσιάσουμε το παράδειγμα της Α.Σ.Κ.Τ. όπως και μία σειρά αντίστοιχων εγχειρημάτων επανάχρησης εγκαταλελειμμένων κτιρίων

(συνεχίζεται μέσα στους επόμενους 2 μήνες)

Ιδέα, σχεδιασμός: Χαρίκλεια Χάρη     Οργάνωση: Nonplan.gr  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *